Dag 4/5/6 ( 10 - 12mei 2015 ) Echtz - Remagen 91 kilomeer

12 mei 2015 - Nierstein, Duitsland

Dag 4:Echtz -Remagen
Na een goede nachtrust, s'morgens op tijd vertrokken voor het laatste stukje langs de Ruhr en dan via de Zulpicher Border richting de Rijn.
Onderweg doemde de eerste heuveltjes zich op tot een maximum hoogte van 268 meter. Het was wel even wennen.
We spraken op de route 2 andere Rome gangers afkomstig uit Schijndel die de hele route in 3 weken wilde doen.
In Remagen nog even de restanten bekeken van de uit de 2e wereld oorlog bekende brug waar de Amerikanen de eerste Rijnovergang forceerden.
En...... Greetje had haar eerste lekke band.

Afgelegde afstand 91 km
Aantal gefietste uren: 6 uur en 8 minuten
Gemiddelde snelheid: 14,8 km. / uur
Totaal afgelegde afstand: 391 km.

Dag 5 Remagen - Oberwesel
De hele route voerde langs de Rijn waar een veelvoud van kastelen en burchten te bewonderen waren.
Aan het eind van de route bereikten we de Lorely ( engte in de Rijn) we hebben nog uitgekeken naar de schone maagd, die volgens de sage,
onder gezang haar mooie goudenhaar kamt. We hebben haar niet gezien of gehoord, zeker weggewaaid met de wind die wij weer eens tegen hadden.

Statistiek
Afgelegde afstand: 90 km.
Aantal gefietste uren: 6 uur en 21 minuten
Gemiddelde snelheid: 14,1 km. / uur
Totaal afgelegde afstand: 481 km.

Dag 6 Oberwesel - Leerheim
Hoewel vandaag eigenlijk gepland stond als een rustdag hebben we toch besloten om te gaan fietsen.
De route ging nog een behoorlijk stuk langs de Rijn tot aan Bingen. In de warme zon het werd 27 ° en reden we
door landelijk gebied met veel wijngaarden.
Uiteindelijk kwamen we weer bij Nierstein de Rijn tegen waar met een pont overgingen om de camplng voor vannacht te bereiken.

Beste volgers dit was het dan weer, jullie reacties zijn erg plezierig tot de volgende blog.

Afgelegde afstand: 88 km
Aantal gefietste uren: 6 uur en 21 minuten
Gemiddelde snelheid: 13,8 km. / uur
Totaal afgelegde afstand: 569 km.

1. Annet Krabbenbos:
    12 mei 2015
    Daar bij de Loreley waren wij vorig jaar september. Dus dat stuk ken ik wel, dat is redelijk vlak zo langs de Rijn. Jullie zijn al een mooi eind op weg. Hebben jullie wel een cursus banden plakken gedaan?
  2. Antoinet:
    Hallo Marinus en Greetje,

Fijn dat de tocht voorspoedig verloopt. Het weer is jullie de laatste dagen ook goed gezind. Morgen nog een dagje werken en dan hebben wij ook een paar dagen vrij. Succes voor jullie nieuwe fietsdag. Groeten uit Hengelo
  3. Ans en Roelof:
    Hallo Greetje en Marinus
    Mooie foto van dat kasteeltje bij Bingen. Dit kasteeltje hebben wij ook gezien een aantal jaar geleden toen wij er waren en volgens ons stond er nog een verderop en die heette dachten wij de mauseturm daar zat een heel verhaal bij , Google maar eens.
    Verder wensen we jullie een goed vervolg met jullie reis.
    Groetjes vanaf de camping
  4. Iris:
    13 mei 2015
    Toppers, wat zijn jullie al weer opgeschoten zeg. Mooi dat het allemaal soepeltjes verloopt, op de lekke band van Greetje na dan. Heel veel success met de komende dagen.

Groetjes Iris
  5. Gerard Wolsink:
    13 mei 2015
    In 6 dagen al 569 km op de fiets afgelegd, super knap.
    Als ik al een dag op de fiets zit, doet mijn kont al zeer. Na zoveel kilometers hebben jullie al zitvlees gecreëerd denk ik.
    Leuke foto's.
    Succes met vervolg van de reis naar Rome.

Groet,
    Gerard
  6. Frank:
    Hoi Marinus en Greetje,
    Wij zijn weer terug van onze 2 weken vakantie en ja hoor het weer wordt ineens veel beter ;). Mijn statistiek voor de vakantie is Marinus 176 km gefietst, maar wel verdeeld over enige dagen. Als ik jullie berichtgeving zo zie heb je nog geen wind vanuit het noorden gehad. Leuk om jullie zo te kunnen volgen en ja die maagd hebben wij eerder op onze vakantie wel gezien, dus wel goed gekeken? Geniet van de reis en tot de volgende keer.
  7. Frank:
    13 mei 2015
    Ik heb die reis langs de Rijn een keer per trein gemaakt en dat was ontzettend mooi. Dus dat moet voor jullie genieten zijn om dat met de fiets te kunnen doen. Wel zo nu en dan afstappen Marinus om te genieten!
    Wat is jullie ervaring nu je een aantal dagen gefietst hebt?
  8. Jaap en Carla:
    13 mei 2015
    Fantastisch om te lezen hoe jullie vorderen.
    Mooie tocht tot zover he?
    Maar hoe gaat het met spier- en zadelpijn na al die kilometers?? Wel heel benieuwd naar, ook uit eigenbelang... voor volgend jaar...
    Veel succes verder,
    Jaap en Carla