Verslag terugreis 2

21 juni 2015 - Laas, Italië

17 juni 2015 Ferrara - Montagnana ( 80 km. )
Het heeft gisterenavond zowat de hele avond geonweerd en vannacht diverse malen geregent. Vanmorgen tussen 2 buien de spullen en de tent zeiknat ingepakt en in een lichte regen op pad gegaan. Naarmate de dag verstreek werd het weer steeds beter en brak de zon weer door. Ondertussen reden we door een aan Nederlad gelijkend landschap naa Montagnana. Hier hebben we de tent opgezet in de tuin van een jeugdherberg.

18 juni 2015 Montagnana
Vannacht allebei slecht geslapen en besloten een rustdag in te lassen. Verder alle opties overwogen over het vervolg van de terugreis.
Zoals het er nu uitziet gaan we richting de Reschenpass en daarna naar Landeck. Daar gaan we kijken welke mogelijkheden er zijn om boven aan de Arlbergpass tekomen.
Lukt het niet van hieruit dan gaan we door tot Sankt Anton, hier vandaan gaat ieder uur een taxi busje.

19 juni 2015 Montagnana - Brentina Belluna ( 99 km. )
Prima geslapen en vroeg vertrokken een vlakke etappe gereden lang de rivier en kanaal via Verona. Daar een blik geworpen op de binnenstad inclusief de oude arena. Een Belgische echtpaar getroffen die ook al lang onderweg was maar niet van campings hield en de her en der wild campeerde. Uiteindelijk beland op een mini camping bij een wijnboer. Een aardige man die goed Engels sprak met hem gesproken over het werk als wijnboer, kregen 0,5 liter witte wijn aangeboden die hij zelf gemaakt had. Dit is beperkt toegestaan, het merendeel van de druivenoogst moet aan de cooperatie worden geleverd. Verder een have liter benzine voor het kooktoestel gebietst.

20 juni 2015 Brentina Belluna - Auer ( 111 km. )
Ook nu weer een vlakke etappe langs de rivier en kanaal via Trento. Een 15 kilometer voor het eind raakt Greetje met de fiets in de berm terecht en valt op het asfalt doordat ik snel van mijn fiets wil en naar haar toe, smak ik ook tegen het asfalt. Resultaat: Greetje haar reeds beschadigde knie weer geraakt en verder hand, elleboog en haar rechter zij. ( Dus de nodige blauwe plekken) Mijn linker arm die al bij een eerdere val was geraakt kreeg nu ook weer een optater evenals mijn elleboog die nu dik is. Maar een geluk bij een ongeluk, aan de fietsen mankeerde niets.

21 juni 2015 Auer - Laas ( 88 km. )
Ondanks de val van gisteren goed geslapen, maar enigzins stijf opgestaan. Na een check op de verwondingen zijn we op de fiets gestapt en op weg gegaan. Eerst weer langs de rivier Etsche richting Bolzan en Merano om vervolgens te gaan klimmen. Halverwege kwamen we het Belgische echtpaar weer tegen die net hun spullen van een nachtje wild camperen aan het inpakken waren. Uiteindelijk bereikte we zonder verdere problemen het doel van vandaag.

Op de heenweg hadden we 1285 km. gereden om op deze camping te belanden. Dus!!! Zoveel kilometers moeten we nog rijden om weer thuis te komen.
Totaal gereden kilometers tot nu: 3357

1. Aafke en Rob:
    21 juni 2015
    nou, we dachten al we horen en zien niets meer.
    Laten we eens in de Hasseler eens kijken of ze al terug zijn.
    Oké jullie worstelen toch nog onderweg, en als ik het zo lees van 20 juni is het letterlijk worstelen.
    Fijn dat het toch wel redelijk met jullie gaat.
    Op dit moment is het hier wat regen betreft niet veel beter.
    Zet hem op en geniet ervan, en blijf uit die berm.
    Aafke en Rob.
  2. Ans en Roelof:
    Hoi Greetje en Marinus
    Het blijft spannend, die tocht van jullie. Maar kijken jullie wel uit, want we willen jullie graag heelhuids terug zien.
    Geniet echter ook van de terugreis. We blijven jullie vanaf onze bank volgen. Sterkte en veel plezier!
  3. Frank:
    Hoi Marinus,

In de aanhef van je weblog staat "Ontdek Rome op de fiets met een Nederlandse gids'. Dit voor euro 27,50. Heb jij dat boek geschreven in de 3 dagen dat jullie in Rome zijn geweest? :)
    Het feit dat jullie weer op de fiets zijn gestapt betekent dat jullie het ongelukje goed overleeft hebben? Hoe is dat vooruitzicht om nog 1285 km te moeten? Ga je dat fietsend doen? Ik hoop dat jullie noch steeds genieten. Ik heb je foto aan alle Hengelose NEM-ers gestuurd en neem aan dat je al enige reacties hebt gekregen.
    Sterkte met de volgende kilometers en geniet er van!
  4. Annet Krabbenbos:
    21 juni 2015
    Zo n valpartij word je niet blij van. Jullie zijn wel doorzetters dat je even zo vrolijk weer op de fiets stapt. Gaan jullie dat hele stuk terug fietsen?? Wat het weer betreft kun je de eerste paar dagen beter wegblijven, want hier is het ook niet wat. Pas vanaf woensdag/donderdag wordt het beter.
  5. Nanny en Jan:
    22 juni 2015
    We zijn zo trots op jullie, ongelooflijk! Nu gaan jullie ook nog door de Alpen fietsen. fijn dat jullie nog weer een berichtje hebben geschreven, want wij en volgens mij nog een heel aantal mensen volgen jullie elke dag. We zijn zo benieuwd. Vallen is niet fijn en ik hoop dat het met de schrammen en blauwe plekken weer wat beter gaat. Geniet en houd je roer recht. Hartelijke groeten van Jan en Nanny
  6. Ingrid en ben:
    Goedemorgen!
    Toen wij vanmorgen wakker werden waren jullie al vertrokken!
    Leuk om met jullie kennis te hebben gemaakt! Wij wensen jullie heel veel mooie dagen fietsen en een mooie aankomst in
    HENGELO!!!!!!
    Ingrid en Ben uit Laas.
  7. Marjan:
    Hoi Greetje en Rinus,
    Het gaat goed he? Het weer is nog steeds een belangrijk item voor jullie, het vinden van een fijne slaapplaats zal wel op twee staan. Nu niet weer van de fiets vallen, want dan moet iik jullie komen halen met het autootje. Heel veel plezier
  8. Corry van der meij:
    Dag Greetje en Marinus,
    Wat ongelooflijk knap om in ieder geval alweer heel wat kilometers huiswaarts te rijden.
    Jammer van die val maar hopelijk gaat het verder goed.
    Super stel zijn jullie. Stiekem erg trots op Greetje . Kijk wat vrouwen kunnen (Yes we can) Groetjes Corry.
  9. Harrie V.:
    23 juni 2015
    Hallo Marinus en Greetje,
    Wat een volhouders zijn jullie zeg. Alles nat en verwondingen.
    Wij hopen dat alles goed gaat de komende tijd en hopelijk wordt het weer ook wat beter. Veel sterkte en geluk.
  10. Herma:
    24 juni 2015
    Hoi Greetje en Marinus
    Wat goed dat jullie al weer een stuk terug hebben gefietst
    Kijk wel een beetje uit met z'n tweeën en zorg dat we jullie heel
    terug zien in Hengelo
    veel succes en nog een prettige reis verder
    Groetjes Herma