Verslag terugreis 3

24 juni 2015 - Neuhaus am Rennweg, Duitsland

22 juni 2015 Laas - Landeck ( 99 km. )
Gisteren in de recreatieruimte op de camping mensen gesproken, die na wat tijdens het gesprek blijkt onze blog lezen en uit Hengelo komen. Inmiddels hebben ze ook een reactie geplaatst.
Vandaag zijn we over de Reschenpass gefietst volgens de in het boekje beschreven route. Deze hadden we op de heenweg om de e.o.a. redenen gemist. Het was een heerlijke route over een fuetspad door alpenweiden met een prachtig gezicht op de bergen. In de Reschensee hebben we de kerktoren gezien, het enige wat nog boven water uitsteekt van het dorp toen het onder water werd gezet na de bouw van de stuwdam. Nadat ee op de camping waren aangekomen en onze tentvopgezet begon het te regenen. Van andere campinggasten hoorden we dat het de laatste 4 dagen continu geregent heeft.

23 juni 2015 Landeck - Feldkirch ( 95 km. )
Vandaag met regen opgestaan en de spullen ingepakt en op weg gegaan om via de Arlbergpass de Alpen over te gaan. Aangezien het met de fiets verboden is zijn we tot St. Anton gegaan en daar een Bike Shuttle gebeld. Die was met 6 minuten ter plaatse, de fietsen ingeladen en voor 12 euro waren we 8 minuten later boven.
Daar was het nat en koud, de lange broek aangetrokken en de helmen op gezet, en toen maar afdalen. Later op de dag klaarde het op en werd het zonnig.
Aangesproken door een Oostenrijks echtpaar die veel fiets, maar met bewondering luisterde naar onze verhalen.

24 juni 2015 Feldkirch - Neuhaus ( 95 km. )
Vanmorgen vertrokken met een strak blauwe lucht en helder zicht. We hebben afscheid genomen van de Alpen en gaan nu langzaam richting de Schwabische Alb.
Dit betekend een aantal etappes met lichte stijgingen en dalingen. Maar eerst lassen we morgen nog een rustdag in.

Afstand tot Hengelo ca. 1000 km.

1. Herman brand:
    24 juni 2015
    Goed gedaan ik waardeer jullie inzet
    Veel succes verder
    Gr Herman en Minie
  2. Jan en Thea de Lange:
    24 juni 2015
    Hallo Greetje en Marines, Knap van jullie hoor! Wij gaan volgende ook een fietstocht maken. Wij gaan naar de Ooipolder. Wij wensen jullie veel succes verder. Veel groeten vanuit Raalte.
  3. Ellen:
    25 juni 2015
    Ik denk dat iedereen met veel bewondering naar jullie verhalen luistert (en leest via deze blog), maar erkenning van echte doorgewinterde oostelijke fietsers is natuurlijk het beste! Geniet er nog van! Groetjes Ellen
  4. Ans en Roelof:
    25 juni 2015
    Hallo Greetje en Marinus het klinkt allemaal nog steeds erg mooi en ontzettend knap dat jullie nog steeds aan het fietsen zijn, behalve een klein stukje dan de berg op. Petje af.
    Groetjes uit Nijmegen
  5. Ria:
    26 juni 2015
    Jullie kunnen er maar geen genoeg van krijgen, lijkt het...
    Is de terugreis, gedeeltelijk per trein, nog in the picture, of gaan jullie 'gewoon' verder per fiets?
    Hoe dan ook: jullie zijn súper!!
    Succes met de volgende etappes.
  6. Nanny en Jan:
    26 juni 2015
    Helemaal geweldig dat jullie zover al aan het terufietsen zijn. Stiekum had ik het wel gedacht voordat jullie begonnen. We proberen uit te vogelen welke weggetjes jullie fietsen, maar dat is toch lastig te zien. Laat het maar zien als we elkaar zien. Geniet er nog van en groetjes Nanny en Jan
  7. Herma:
    28 juni 2015
    Hoi Greetje en Marinus

Geweldig wat jullie presteren en 1000 km is voor jullie natuurlijk nu nog een klein stukje wij hebben alvast geoefend op de tanken berg Groetjes Wouter en Herma