Dag 7/8/9 ( 13 - 15 mei 2015)

15 mei 2015

Dag 7: Leerheim - Altrip
We fietsten vandaag door Rheinhessen bekend van hun goede wijnen en onder andere de historische stad Worms.
Ook kwamen we vlak in de buurt van Frankenthal waar nog herinneringen liggen uit mijn werkzaam verleden, namelijk de KSB
pompenfabrieken. Hun petje draag ik al de gehele reis.
Door de stad Ludwigshafen ging het langs de uitgestrekte bedrijfsterreinen van Basf.
Op de camping in Altrip aangekomen werden we begroet met de mededeling dat we op het 2e veldje konden gaan staan
daar stond al een "Hollanderin". Het bleek Nicolien te zijn, een jonge dame, die we ook al in Remagen hadden ontmoet en
ook op weg is naar Rome. Tot Venetie alleen en daarna gaar haar vriend haar vergezellen.

Zo de eerste fietsweek zit erop, dus even wat antwoorden op vragen van de volgers.
Zadelpijn? Ja maar neemt af! Spierpijn idem dito! Het is behelpen in een tentje!
En we zijn al tot de conclusie gekomen dat we te veel bagage hebben meegenomen.

Statistiek:
Afgelegde afstand: 81 km.
Aantal gefietste uren: 5 uur en 20 minuten
Gemiddelde snelheid: 15,1 km / uur
Totaal afgelegde afstand: 650 km.

Dag 8: Altrip - Knittlingen / Freudenstein
Vandaag ging de route tot Bruchsal, maar daar aangekomen was het net 12 uur zo dat we besloten al een stuk van de route voor morgen te doen.
Ook vandaag ging het eerste stuk door de wijnvelden maar later doemden de bossen op die steeds dichter werden.
Het laatste stuk tot aan de camping gaf ons een redelijk inzicht wat ons aan stijgingen in het verschiet ligt.

Statistiek:
Afgelegde afstand: 85 km.
Aantal gefietste uren: 5uur en 35 minuten
Gemiddelde snelheid: 15,2 km / uur
Totaal afgelegde afstand: 735 km.

Dag 9: Knittlingen / Freudenstein - Tubingen
Nadat het de hele nacht had geregent waren de weersgoden ons even gunstig gezint bij het inpakken van de tent. Om 8.15 uur op weg gegaan.
Het route plan volgens het boekje was Weil der Stadt maar daar was geen camping. De eerst volgende was in Tubingen het eindpunt van de volgende routedag.
We zouden wel zien waar we uitkomen. De route was erg heuvelachtig en we hebben in totaal 998 meter geklommen, maar ook weer gedaald.
Gedurende dag ging de moer van het balhoofd van mijn fiets los zitten. Een vriendelijke fietsenmaker in een van de dorpjes heeft hem vastgedraaid.
Uiteindelijk zijn we toch op de camping in Tubingen beland.

Statistiek:
Afgelegde afstand: 104 km.
Aantal gefietste uren: 7 uur en 29 minuten
Gemiddelde snelheid: 13.8 km / uur
Totaal afgelegde afstand: 849 km.

Note:
De energie van mijn tablet raakt op daarom zal de status van de reis later worden aangepast evenzo het plaatsen van de foto's

1. Nanny en Jan:
    16 mei 2015
    Wauw, wat gaat het goed en voorspoedig! Wij zijn nu zelf met vakantie en hadden even niet kunnen meelezen en voordat je het weet zijn jullie alweer een heel eind verder. We denken veel aan jullie en vertellen trots aan anderen dat jullie nu naar Rome aan het fietsen zijn. Iedereen is vol lof in elk geval. En wij ook. Veel plezier en geniet van de vrijheid. Stuur het teveel aan bagage maar op. Groetjes Jan en Nanny
  2. Joke kok:
    17 mei 2015
    Hallo greetje en marinus, alles goed bij jullie?
    weet nog niet hoe alles werkt maar ik probeer vaker wat te schrijven.
    Grts, Jan en joke.
  3. Frank:
    Hoi luitjes,

Klasse wat jullie elke dag weer fietsen. Heb je je regenjas ook nog aangetrokken toen jullie Frankenthal voorbij trokken? En kom je dan ook nog langs Bruchsahl of ligt dat uit de route? Kun je naast het slapen ook nog een beetje bivakeren in jullie tentje en al een keer "buiten de deur"gegeten? Mijn vakantie zit er weer op morgen weer aan het werk ;)

Groetjes,
    Frank.
  4. Herman brand:
    17 mei 2015
    Ik vind het goed van jullie
    Ga zo door klasse
    Toi,toi toi
  5. Iris:
    18 mei 2015
    Heeeeeey Toppers, Man wat hebben jullie al een afstand afgelegd zeg. Super knap hoor.

Groetjes van Iris, Aloys, Gerard en Paul