Dag 10 / 11 ( 16 - 17 mei)

17 mei 2015 - Deggenhausertal, Duitsland

Dag 10: Tubingen - Sigmaringen
Vanmorgen opgestaan met de verwachting dat het weer helder zou zijn, hetgeen door de weerdienst was verspeld. Niets was minder waar, het was mistig.
De spullen ingepakt en op weg gegaan naar Sigmaringen. Zo als Reitsma het beschrijft de zwaarste etappe uit deel 1.
De Schwabische Alb moest beklommen worden. Een hoogte van ca. 750 mtr. En een hoogte onscheid van 500 mtr. met stijginspercentages tussen de 4 en 8%.
Met rustig fietsen en regelmatig pauzeren is dit ons prima gelukt. Eenmaal boven konden we 40 km. Genieten van een practig landschap. Uiteindelijk bereikten we Sigmari gen en daarmee ook de Donau en onze camping die hier direct aangelegen is.

Statistiek
Afgelegde afstand: 76 km.
Aantal gefietste uren: 5 uur en 31 minuten
Gemiddelde snelheid: 13.8 km. / uur
Totaal afgelegde afstand: 925 km.

Dag 11: Sigmaringen - Neuhuis
Hoewel vandaag de route was gepland tot Obersiggingen zijn we ca. 10 km. verder gefiets en op een prachtige boerderijcamping in Neuhuis terecht gekomen.
Hoewel het bij het vertrek bewolkt was nadat het vannacht weer eens had geregent en we de tent nat in moesten pakken werd het gdurende rit mooi weer.
De rit was t.o.v. gisteren een eitje, er moesten nog wel een paar stijgingen worden overwonnen, zelfs tot 10%, maar voor de rest waren het flinke afdalingen.
Voor het eerst kregen we ook de Bodensee en de vage contouren van de Alpen in zicht.
Vandaag was onze laatste hele dag in Duitsland morgen zullen we de grens met Oostenrijk passeren en hopen we Bregenz te bereiken.

Statistiek
Afgelegde afstand: 68,1 km.
Aantal gefietste uren: 4 uur en 20 minuten
Gemiddelde snelheid: 15,7 km. / uur
Totaal afgelegde afstand: 993 km.

De totaal afgelegde afstand is afgelezen van de MIO - GPS de kilometerteller van Greetje geeft inmiddels 1004 km. aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob en Aafke:
    17 mei 2015
    Geweldig, wat een prestatie, wat fijn dat alles zo goed gaat. Voor de komende etappe heel veel succes. En geniet .
  2. Antoinet:
    17 mei 2015
    Hallo Greetje en Marins, Jullie hebben al een mooie afstand overbrugd. Op naar Oostenrijk. Veel fietsplezier en tot het volgende reisverhaal. Liefs van ons
  3. Annet Krabbenbos:
    17 mei 2015
    Geweldig, wat zijn jullie al ver!! Ondertussen willen meer mensen jullie reisverslag lezen. Ik stuur het door naar deze, wel voor jullie bekende, mensen.
  4. Jaap en Carla:
    17 mei 2015
    Wat fijn dat die Swabische Alb voor jullie meegevallen is! Dat geeft vertrouwen voor de 'fiets'toekomst toch? Veel plezier in Oostenrijk!
  5. Annie:
    18 mei 2015
    Mooi dat jullie alzo ver zijn,en goed met jullie gaat.
    Nu komt Oostenrijk,dat is dus genieten.
    Kanjers zijn jullie. Op naar morgen
    gr
  6. Marjan:
    19 mei 2015
    leuk om te lezen. Ik heb je nog nooit zo veel ovver het weer gehoord!!!