Dag 27 / 28 / 29 : ( 2 - 4 juni 2015 )

4 juni 2015 - Assisi, Italië

Vandaag 3 reisverhalen omdat we weer een camping hebben met WiFi.

Dag 27: Ravenna - San Piero in Bagno - Verghereto
Je hebt soms van die dagen dat het niet mee zit! Vanmorgen heel vroeg ( 7 uur ) vertrokken het zou namelijk zeer warm worden. En dat klopte we zagen onderweg temperaturen van 34 - 36 °C. De route voerde ons door het laatste vlakke gedeelte richting de Apennijnen dus het was weer klimmen geblazen . Het was vandaag een Nationale feestdag in Italie en veel wielrenners maakten daar gebruik van om een tour te maken waarbij er wel enkele honderden ons tegemoet kwamen. Vele groeten ons en scandeerden enthousiast Roma, Roma naar ons en staken hun duim op. Ook hebben we geconstateerd dat Rome echt bestaat het werd op een routebord aangegeven. Het doel was vandaag San Piero in Bagno waar we een camping hadden uitgezocht. Na lang zoeken en vragen de camping niet gevonden. Dan maar verder fietsen, nog 12 km. op de volgende route, waar ook een camping bij een hotel was aangegeven, echter er moest eerst nog wel even 400 meter geklommen worden. Uiteindelijk bij het hotel aangekomen bleek dit niet meer te bestaan dus ook de camping niet meer Even te voren hadden we een bordje met bed en breakfast Penelope gezien dus daar maar na toe gegaan en er was plaats dus zijn we daar beland. Onze gastvrouw Fernanda heeft een uitstekend maal voor ons gekookt een lekker glaasje wijn erbij wat zullen we slapen.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 113 km.
Aantal gefietste uren : 7 uur en 50 minuten
Gemiddelde snelheid : 14,4 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 2008 km.
Rest afstand naar Rome 340 km.

Dag 28: Verghereto - Citta di Castello
Vandaag begonnen met een echt Italiaans ontbijt geserveerd door onze gastvrouw, cappucinno, 3 toastbroodjes en wat marmelade. Daarna de route weer opgepakt. Eerst de klim naar het hoogste punt voor ons tijdens de route door de Apennijnen te weten Valicho di Monte Coronaro op 865 meter. Daarna ging we verder dalend en dan weer stijgend door het prachtige bergachtige gebied. Dit stijgen en dalen is heel anders en ook vermoeiende dan in de Alpen waar je eerst behoorlijk stijgt maar daarna dan ook een lange afdaling hebt. In Citta di Castello aangekomen was er nog een klim van 140 meter om de camping te bereiken waar we ook weer een Rome ganger troffen die we al eerder ontmoet hadden aan de Kalterer See.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 68 km.
Aantal gefietste uren : 4 uur en 50 minuten
Gemiddelde snelheid : 14 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 2076
Rest afstand naar Rome : 278 km.

Dag 29: Citta di Castello - Assisi
Vandaag om 8 uur vertrokken voor een relatief korte tocht eerst door het dal van de Tiber met veel tabaksplantages daarna overgaand in lichte heuvels begroeid met graan en zonnebloemen. Het weer is nog steeds prima soms wat aan de warme kant, maar wij hebben niets te klagen als we lezen hoe het weer in Nederland is.
Om 13.30 zijn we op de camping aangekomen en bekijken nu de route voor morgen die heel zwaar is gezien de afstand ( 92 km.) en veel beklimmingen. We denken er over om die maar in 2 keer te gaan doen.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 72 km.
Aantal gefietste uren : 4 uur en 33 minuten
Gemiddelde snelheid : 15,8 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 2148 km.
Rest afstand naar Rome: 211 km.

1. Annet Krabbenbos:
    4 juni 2015
    Je hebt groot gelijk om zo`n route in twee keer te doen, het is zo al zwaar genoeg lijkt me en jullie hebben de tijd aan jezelf. Inmiddels is het hier ook eindelijk mooi weer, hoop dat dit een paar weekjes zo blijft.
  2. Ans en Roelof:
    4 juni 2015
    Leuke verhalen . We zien het bijna voor ons. Geweldig allemaal en het schiet nu lekker op.
  3. Marjan:
    4 juni 2015
    Das nog eens wat anders dan de huur binnen halen, toch.?
  4. Antoinet:
    4 juni 2015
    Met plezier jullie verhalen weer gelezen. Al bijna een maand onderweg, tijd gaat snel.Succes voor de komende route.
  5. Rob en Aafke:
    4 juni 2015
    We gaan nog niet naar huis, nog lang niet nog lang niet .we gaan nog niet naar huis want ........ Tralala. We ( jullie) zijn er bijna, we zijn er bijna. Tralala. Geweldig ga zo door :) jeehh. Nog even door zetten . Ik neem er nog een .... Tot over enkele dagen :) veel plezier sterkte en geniet.
  6. Jaap en Carla:
    5 juni 2015
    De laatste loodjes zijn nu toch wel begonnen.
    Het einde komt met Rome in zicht.
    Nog even doorbijten!! Succes hierbij!!
  7. Geralda:
    5 juni 2015
    Wauw wat heb ik bewondering voor jullie. met die hitte fietsen dat lijkt me puffen. Zeker geen aanmoedigend publiek met waterflacons langs de kant van de weg om jullie af en toe te besprenkelen? Veel succes. Groetjes Geralda en Wil die de zee tot hun beschikking hebben als verkoeling
  8. Frank:
    Hoi Marinus & Greetje,

Nou dat is me nogal wat zeg.
    Al meer dan 2000 km afgelegd.
    Ik heb maar 1 keer gehoord van een lekke band, dus de fietsen en jullie natuurlijk ook houden het prima!
    Dikke pluim :)
    Als ik jullie reisverslag zo lees dan lijkt het net als je je hand boven de ogen houd en in de verte tuurt dat je Rome al ziet, maar ja het zijn nog wat km's.
    Nog 211 km, dus dat lijkt op 3 dagen?

Sterkte!!!!!