Verslag terugreis 1

16 juni 2015 - Ferrara, Italië

11 juni 2015 Rome - Fiano Romano ( 47 km. )
Vroeg vertrokken i.v.m.met de hitte. Na 12 km. bij een oprit ingehaald door een Fiat Panda waatbij de bestuurder ons liet stoppen en aanvaf dat hij ook een biker was en ons succes wenste voor de komende ritten. Om 13.30 op de camping daarna direct door naar het zwembad?

12 juni 2015 Fiano Romano - Narni ( 62 km. )
Ook weer vroeg vertrokken op 13.30 op de camping en door naar het zwembad.

13 juni 2015 Narni - Assisi ( 93 km. )
Op tijd vertrokken i.v.m. de stijgingen. Tijdens het onbijt onderweg een kies afgebroken, moet maar zo blijven tot we weer in Hengelo zijn. Op de camping een plaats gevonden tussen 2 echtparen uit de achterhoek. Bij het ene echtpaar uit Ulft na 5 weken weer eens een echt bakje koffie gedronken.

14 juni 2015 Assisi - Sancepolco ( 99 km. )
weer klimmen in de Apennijnen 10 km. Voor het eind een enorme wolkbreuk, we konden gelukkig onder een viaduct schuilen en zijn dus redelijk droog gebleven.

15 Juni 2015 Sancepolco - Ravenna ( 150 km. )
De laatste en hoogste klim in de Apennijnen gedaan en toen afdalen omdat er verder o derweg geencamping was en we de wind in de rug hadden besloten we om door te gaan naar Ravenna. Maar 11 uur fietsen en de de afstand waren wel zwaar. En Greetje kreeg haar 2e lekke band.

16 juni 2015 Ravenna - Ferrara ( 108 km. )
Vanmorgen om 7.30 uur vertrokken met een stralende zon. We konden merken dat de tocht van gisteren ons nog in de benen zat het ging allemaal niet zo snel en ook hadden we tegenwind.
Uiteindelijk om 4 uur op de camping beland en onze tent op gezet tuusen 2 Duitse echtparen, met beide een praatje gemaakt en door de Schwabe verrast met een Krug koud Weizenbier. Daarna begon het te onweren en schrijf ik dus dit verhaal.

1. Ans en Roelof:
    16 juni 2015
    Na zo'n lange tijd kan ik me voorstellen dat een echt bakje koffie heerlijk smaakt. En een biertje is ook niet te versmaden en zeker verdient na zulke lange tochten . Petje af dat jullie nog steeds aan het fietsen zijn. Groetjes
  2. Herman brand:
    16 juni 2015
    Goed gedaan veel succes verder
  3. Jan en Nanny:
    16 juni 2015
    Wel gek dat ze in Italië geen koffie hebben.
  4. Iris:
    17 juni 2015
    Super knap inderdaad dat jullie nog steeds aan het fietsen zijn. Petje af hoor. Jullie maken zoal wat mee onderweg. Erg leuk elke keer weer om jullie verhalen te lezen. Op naar de volgende. :):):)
  5. Annie:
    17 juni 2015
    Wat een kanjers zijn jullie .Prachtig dat jullie dit doen .Vergeet niet van de omgeving te genieten,Wij denken aan jullie.Doe voorzichtig,groetjes Als nog bedankt voor de kaart.
  6. Marjo en Erik:
    18 juni 2015
    Wat een moed om weer die bergen op te fietsen! Wij zijn deze week gewone wandeltoeristen in Rome geweest. Was ook leuk om te doen. Alhoewel het afscheid van, lekker alle dagen op de fiets, wel even wennen was. Nog veel goed weer gewenst bij jullie verdere terugtocht. Groet Marjo en Erik.
  7. Joke kok:
    19 juni 2015
    Nog heel veel succes en nog veel plezier op de terugreis.we zijn blij als we jullie straks weerzien.groetjes en dikke knuffel.
  8. Nanny en Jan:
    19 juni 2015
    Hoi, jullie fietsen nog steeds. Echt super! Ondertussen gaat het hier voorspoedig. Jasper en Marte hebben een leuk appartement in Grenoble gevonden en gaan 10 juli verhuizen. Ellen heeft gisteren gehoord dat ze een kamer in Kopenhagen heeft, dus zij gaat ook inpakken. Ivo blijft nog ff gezellig thuis. Geniet nog van het fietsen en tot de volgende keer.
  9. Antoinet:
    21 juni 2015
    Hallo Greetje en Marinus, Wat goed dat jullie terug fietsen. Succes verder en hopelijk zijn de weergoden jullie gied gezind.
    Groeten uit regenachtig Hengelo. Liefs, Antoinet