Dag 14/15 ( 20-21 mei 2015 )

21 mei 2015 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Dag 14: 0p de camping in Klosterle
Op het moment dat ik dit schrijf heeft het al 30 uur onafgebroken geregent. De sneeuwgrens is nu gedaald tot 1100 meter. In de nacht is er op de Arlbergpass een 1/2 meter nieuwe sneeuw gevallen. En daar moeten wij overheen. Vanmiddag zijn we toch maar even gaan lopen om een frisse neus te halen. Verder heeft Greetje de was gedaan en hebben we wat gelezen, en verder rondgehangen. Je mist de ronddraaiende beweging van je benen dan toch wel. Afwachten wat het morgen wordt.

Statistiek :
Zie dag 13!

Dag 15: Klosterle - Ried
Vanmorgen werden we om 6.30 uur wakker. Greetje zei ik hoor geen regen meer zou het droog zijn? Maar dat was even een misrekening, toen we uit het raam keken zagen we de sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen. Na de weersberichten van 7 uur hebben we overlegd wat te doen. We besloten de spullen in te paken en met de fiets naar Langen te gaan en vandaar de trein te nemen tot Sankt Anton daarmee zouden we het drukke verkeer vanwege de gesloten Arlberg tunnel de stijging van 10% en het weer omzeilen. Maar!!!!!!! , het liep totaal anders. Om 9.30 uur waren we bij het station waar we zagen dar er om 10.55 uur een EC trein via Sankt Anton naar Graz zou gaan met de mogelijkheid de fiets mee te nemen. Ik twijfelde nog een beetje of dat wel zonder reservering kon, maar geen nood in de wachtruimte hing een telefoon waarmee de info van OBB (de Oostenrijkse versie van de NS) gebeld kon worden. Dit gedaan, en er werdt mij bevestigd dat het geen enkel probleem was om de fiets mee tenemen.
De trein kwam met vertraging op het perron 2 aan, wij zoeken naar de wagon voor de fietsen, niet te vinden, maar de conducteur kwam eraan en vroeg 'GERESERVEERD' wij natuurlijk nee, dat hoefde niet.We konden kletsen wat we wilden, maar de trein vertrok zonder ons. Wat nu, dan toch maar proberen om het net de fiets te doen, een eertsvolgende mogelijkheid per trein was pas 4 uur later.
Het steilste stuk lopend en de rest fietsend hebben we uiteindelijk toch de top van 1800 meter in de sneeuw gehaald. Daarna was de afdaling tot Ried een peuleschilletje.
Het mag duidelijk zijn dat we best een beetje trots op ons zelf zijn nu we dit gehaald hebben.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 65 km.
Aantal gefietste uren : 5 uur
Gemiddelde snelheid : 13 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1199 km.

1. Annet Krabbenbos:
    21 mei 2015
    Ik doe het jullie niet na....... sterker ik had rustig 4 uur gewacht en gereserveerd!!Jullie mogen iid wel trots op jezelf zijn.
  2. Astrid:
    21 mei 2015
    Knap hoor! Maar ik had wel 4 uur gewacht hihi! Succes met de reis verder.
  3. Aafke en Rob:
    21 mei 2015
    Greetje en Marinus, weten jullie nog van vroeger.
    In die tijd keken we er naar uit en waren we blij met sneeuwvrij.
    Jullie bewijzen nu het tegenovergestelde.
    Jullie willen geen sneeuwvrij maar doen er alles aan om door te gaan.
    Knap hoor.
    Zeg maar achter de bergen schijnt de zon.
    Succes.
    Aafke en Rob.
  4. Cor en Ineke:
    22 mei 2015
    Greetje en Marinus.

Knap gedaan en dat ook nog zonder sneeuwketting om de banden.

Nog. een paar kilometers fietsen en jullie zijn in Italië waar de temperatuur 30 graden is dus dat wordt zweten.

Veel succes met het verdere verloop van jullie tocht naar Rome.

Groet,
    Cor en Ineke
  5. Frank:
    22 mei 2015
    Nou als jullie niet trotst waren dan ik wel.
    Moet wel even een omschakeling geweest zijn toen de conducteur jullie afwees ;)
    Is het aan de andere kant van de berg droog?

groeten,
    Frank