Dag 16 ( 22 mei 2015 )

22 mei 2015 - Laas, Italië

Dag 16 : Ried - Laas ( Italie )
Na vannacht geslapen te hebben in een 'Fassel', een soort wijnvat met 2 bedden en een zit gelegenheid, zijn we op weg gegaan om de 2e top te beklimmen namenlijk de Reschenpass. Na eerst tot Pfunds de Inn te hebben gevolgd met een prachtig uitzicht op de bergen erom heen, zijn we even door Zwitserland gefietst om de drukke hoofdweg over de Reschenpass te vermijden.
Via 11 bochten met stijgingen tot 8% ging het omhoog tot de Norbertshohe met 1454 meter waarna we in Nauders kwamen. Vandaar uit naar Reschen, daarna de pas over en we waren in Italie. De hele dag was het droog met af en toe een vaal zonnetje maar toen we op de camping arriveerden begon het weer eens te regenen.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 86 km.
Aantal gefietste uren : 6 uur en 22 minuten
Gemiddelde snelheid : 13,5 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1285 km.

1. Annet Krabbenbos:
    22 mei 2015
    Hoop toch wel voor jullie dat het ook nog lekker weer wordt!!
  2. Antoinet:
    22 mei 2015
    Ha Greetje en Marinus, Hopelijk wordt het weer in Italië beter. Wij gaan morgen op de fiets naar Zwolle. Kunnen we ons een beetje inleven hoe het jullie vergaat.
    Veel succes en fietsplezier.
  3. Joke kok:
    23 mei 2015
    Petje af voor jullie,en nu naar het mooie weer,en wat zonneschijn,hebben jullie wel verdiend.nog veel fietsplezier.tot schrijfs
  4. Frank:
    23 mei 2015
    Hoi stoere fietsers,

Jullie schreven dat je teveel meegenomen had, maar wel voldoende warme kleren mee, want die foto lijkt meer op wintersport. Hadden ze in dat vat cabernet chauvignon gemaakt Marinus?
    Trouwens die baard staat ook goed, zeker in de huidige omstandigheden.
    Heeft de reisorganisator nog een vrij weekend ingepland of gaat de tocht gewoon door, want wij hebben een lang vrij weekend.

hartelijke groet.