Dag 17 ( 23 mei 2015 ) Rustdag

23 mei 2015 - Laas, Italië

Na de 2 zware bergritten hebben we besloten om vandaag in het dorpje Laas op de camping te blijven. Het dorpje is bekend van het marmer dat er op ca. 1800 meter hoogte gewonnen wordt en per treintje de steile berg af getransporteerd wordt. Net hebben we de fietsen nagekeken en hier en daar een versleten remblokje vervangen verder het dorp ingewandeld en de oude kerk uit 1200 van de buitenkant bekeken.

Vanmorgen troffen we Marjo en Erik uit Diepenheim die de tocht naar Rome op 8 mei waren begonnen. Het gesprek kwam op de Arlbergpas en ze vertelden dat het hun afgeraden was om die over te gaan. Dus hadden ze de trein van Bludenz naar Sankt Anton genomen. Op het station in Langen hadden ze 2 mensen snel met fietsen zien lopen, laten ze nou in de trein gezeten hebben waar wij niet met mee mochten.

Morgen gaan we naar Meran en als het meezit verder naar Auer. Wij wensen al onze volgers fijne en zonnige pinksterdagen toe.

1. Erik en Marjo:
    23 mei 2015
    Leuk jullie vandaag op de camping ontmoet te hebben. Wij zitten nu in Meran. De weg ernaartoe was voornamelijk bergaf. Goede reis verder!
  2. Herman brand:
    23 mei 2015
    Jullie hebben een knappe prestatie geleverd deze rustdag hebben verdiend
    Veel succes de komende dagen ik hoop met mooi weer groetjes
    Herman en Minie en nog fijne
    Pinksterdagen
  3. Gerard Wolsink:
    23 mei 2015
    Een dagje relaxen is zeker niet verkeerd. Zo zie je nog wat van de omgeving.
  4. Annet Krabbenbos:
    23 mei 2015
    Jullie ook fijne Pinksterdagen, ik ga werken dit weekend!
  5. Joke kok:
    24 mei 2015
    Heerlijk toch een rustdag,geniet er maar even van
  6. Ageeth:
    25 mei 2015
    Hoi Greetje en Marinus,

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier met alle belevenissen :-)

Groetjes Ageeth
  7. Rob Stut:
    25 mei 2015
    Hallo Marinus en Greetje,
    Hopelijk ben ik nog net op tijd met mijn reactie voordat jullie in Rome zijn.. :-).
    Wat een reis maken jullie zeg en wat een enorme ervaring zal het zijn. Hopelijk gaat het met het weer snel de goede kant op, al is het in NL ook geen lente.

Groetjes, sterkte en veel plezier.
    Rob
  8. Nicolien:
    26 mei 2015
    Hoi Marinus en Greetje,

Leuk om jullie blog te lezen. Ik ben gisteren aangekomen in Venetie en wacht nu tot mijn vriendje aankomt om daarna de samen tocht voort te zetten ri. Rome. Veel plezier nog en wie weet tot ziens ergens onderweg of op de camping ;-)

Groetjes Nicolien
  9. Geralda:
    26 mei 2015
    Hoi, wij zijn eergisteren door Oostenrijk en Italië gereden. Makkie! (Grapje: met de auto). Op de fiets een topprestatie. Hoop dat jullie ondanks de zware tochten genieten van de prachtige bergen. Wij vieren vakantie in Kroatie. Onze inspanning bestaat voornamelijk uit strandje pikken en lezen. Tja verschil moet er zijn. Veel plezier bij de volgende etappes. Groet Geralda en Wil