Dag 18 / 19 / 20 ( 24 / 25 / 26 mei 2015)

26 mei 2015 - Bassano del Grappa, Italië

Dag 18: Laas - Klughammer
Vandaag zijn we tussen de hoge bergtoppen lags de rivier de Etsch afgedaald naar Meran. De tocht ging door uitgestrekte appelboomgaarden en een
prachtig nationaal park. Daarna verder gefietst via de Sudtiroler Weinstrasse met een steile afdaling richting de Kalterer See waar we nu op de camping staan.

Statistiek
Afgelegde afstand : 93 km.
Aantal gefietste uren : 5 uur en 47 minuten
Gemiddelde snelheid : 16 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1378 km.

Dag 19: Klughammer - Calceranica
Vandaag zijn we het laatste stuk van de Etsch langsgefietst richting Trento, een prachtige toer tussen de omringende hoge bergen door, verder hebben we voorlopig afscheid genomen van de hoofdroute uit het boek van Reitsma en zijn aan het alternatief via Venetie begonnen. Het was warm weer dit keer ca. 26° waarbij we nog een redelijk klim moesten maken. Uiteindel aangekomen aan het meer van Caldonazzo. Hier hebben we een Zweeds stel getroffen die net uit Venetie gefietst kwamen.
Onderweg spraken we een Duitse fietser uit Neurenberg die vanaf Zuid Italie gefiets kwam even naar huis ging en daarna weer terug. Op deze manier was hij al 7 jaar onderweg.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 74 km.
Aantal gefietste uren : 4 uur en 58 minuten
Gemiddelde snelheid : 14,8 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1452 km.

Dag 20:
Calceranica - Bassano del Grappa
Na een goede nachtrust al om 07.30 uur vertrokken voor de rit naar Bassano del Grappa die ons voerde door het natuurgebied Valsugana. De route ging door bossen en langs weiden tussen de hoge rotswanden door die steeds dichter bijelkaar kwamen en over gingen in een indrukwekkende kloof.
We zijn de dag begonnen met bewolkt weer maar naar een uur brak het open en de zon scheen flink en het eindigde tijdens onze speurtocht naar de camping met een enorme onweersbui.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 91 km.
Aantal gefietste uren : 5 uur en 46 minuten
Gemiddelde snelheid : 15.6 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1543 km.

1. Rob en Aafke:
    26 mei 2015
    Mooie verhalen en foto's , interessante ontmoetingen en alle weersomstandigheden , jullie hebben dat. :) jullie gaan als een speer. Hoop dat de onweer en buien nu achterwege blijven en de rest van de tocht mooi weer zal zijn. Geniet , we blijven jullie volgen groetje uit hengelo
  2. Herman brand:
    26 mei 2015
    Goed gedaan de verhalen zijn indrukwekkend veel succes verder
    Groeten Herman
  3. Ans en Roelof:
    26 mei 2015
    Hoi Marinus en Greetje. Het wordt steeds mooier jullie verhaal. En steeds bijzonderder. Geniet er vooral van. Neem alles in jullie op tijdens zo,n unieke tocht. Een eenmalige ervaring, waarmee je thuis mag komen. Nu al petje af
    Groeten uit Nijmegen.
  4. Antoinet:
    26 mei 2015
    Ha Greetje en Marinus, Jullie gaan al mooi richting Rome. Fijn dat het weer beter is. Succes en veel fietsplezier. Groet uit Hengelo
  5. Frank:
    Een goede morgen M & G,

Moet voor jullie een bijzondere tocht zijn om al dat natuurschoon van zo dicht bij te mogen ervaren. Jullie berichtjes laten zien dat alles voorspoedig loopt. Geniet ervan :)
  6. Cor en Ineke:
    Hallo Greetje en Marinus,

Goed te lezen dat jullie fietstocht goed verloopt

Wij vinden dat jullie geweldig presteren, geniet van het fietsen over de mooie Po-vlakte.

Groet,
    Cor en Ineke.
  7. Nanny en Jan:
    27 mei 2015
    Wat fijn dat het mooi weer is! Geniet er van. Wij maken ons op voor de bruiloft. Elke dag kijken we op deze blog en het lijkt alsof het jullie zo makkelijk af gaat, terwijl het m.i. Toch een hele onderneming is. Voordat we het weten zitten jullie alweer in Italië. Geweldig om langs de zijlijn mee te lezen.
  8. Astrid:
    27 mei 2015
    Zo dit schiet op, knap hoor!
    Ik ga wel met de auto naar Italië.
    Heel veel succes verder en hopelijk mooi weer...