Dag 21 ( 27 mei 2015 ) Basano del Grappa - Oriago

27 mei 2015 - Oriago, Italië

Vandaag ging de route door het begin van de Po vlakte terwijl achter ons de Alpen steeds meer verdwenen. Toen we gisteren de route bekeken hebben we tegen elkaar gezegd dat wordt morgen een makkie, helemaal vlak en maar 85 km. Vele volgers schreven in hun reactie het lijkt allemaal zo makkelijk, maar er zijn van die dagen dat het niet zo is. Vandaag was ook zo'n dag! Ik stond vanmorgen op met pijn in de rug en veel last van mijn arm veroorzaakt door de val van 14 dagen geleden. Na met moeite de tent ingepakt te hebben zijn we op weg gegaan. Ik was niet vooruit te branden, mijn benen waren net elastiekjes, er kwam geen kracht uit. Greetje heeft diverse kilometers voorop gereden om mij uit de wind te houden. Gelukkig ging het later op de dag wat beter. Maar tot overmaat van ramp raakten we een aantal malen de weg kwijt mede doordat GPS en routeboekje niet op elkaar waren afgestemd hierdoor hebben we ongeveer 18 km. extra gefietst. Maar ook geconstateerd dat Italianen vriendelijke mensen zin die met een paar woordjes Engels of Duits en een heleboel gebaren je de weg willen wijzen, in 1 geval werd de dochter erbij gehaald omdat die tenslotte Engelse les op school heeft, het bleek dat ze nog veel moet leren, maar niet zoveel als de 2 politie agenten die verkeerszondaars wilden betrappen, die spraken alleen maar Italiaans. Wij staan nu alleen op een mini camping met zwembad dus hopen dat het mooi weer blijft zoals voorspeld. Morgen nemen we een rust / wasdag en Vrijdag op de trouwdag van onze neef Jasper met zijn Marte , gaan wij Venetie bezoeken.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 103 km.
Aantal gefietste uren : 6 uur en 34 minuten
Gemiddelde snelheid : 15,7 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1646 km.

1. Annet Krabbenbos:
    27 mei 2015
    Je doet jezelf wel wat aan, zo te lezen. Hoop niet voor je dat je blijvend letsel opgelopen hebt aan je arm. Misschien toch even een doktersbezoekje plannen. Wat de taal betreft zijn Nederlanders wel zo dat ze in meer of mindere mate meerdere talen spreken. Toch wat minder chauvinistisch?? De kans op mooi weer is nu wel groter, ik zou zeggen; genieten morgen!!
  2. Antoinet:
    27 mei 2015
    Ha Greetje en Marinus, Wat vervelend voor je Marinus dat de val je nog zo veel last geeft. Geniet van de rustdag. En alvast veel plezier in Venetië. Zie uit naar her volgende mooie reisverhaal. Groet van ons
  3. Marjan:
    27 mei 2015
    Ben toch jaloers, wil Venetië ook gráág zien. Wat heerlijk een rustdag. Je kan er ook nog een aanplakken veel plezier
  4. Ans en Roelof:
    28 mei 2015
    Doe maar even rustig aan en geef je arm even rust. Dit was dus een zeer zware etappe . . Hopelijk komen er niet meer van deze. Geniet van jullie vrije dag en morgen van Venetië.
  5. Iris:
    28 mei 2015
    Aaaaah Greetje is ook wel erg lief. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt Zalmpie..

Groot gelijk. ff een rustdaggie is niet verkeerd. En Whaaa Venetie, daar ben ik ook geweest. Erg mooi.

Ik zeg heeeeeeeeeeel veeeeeel plezier. Enjoy en doe vooorzichtig.
  6. Nanny en Jan:
    28 mei 2015
    Het is niet de bedoeling, dat als wij denken dat het zo makkelijk gaat, jullie het ineens echt zwaar moeten krijgen! Sturen jullie een beetje warmte en zonneschijn uit Italië deze kant op? Veel plezier in Venetië en geniet even van een dagje zwembadhangen.
  7. Gerard Wolsink:
    28 mei 2015
    Oei... een zware dag voor jullie. Het is ook niet niks, zo'n hele reis. Ik heb respect voor jullie. Neem anders af en toe een lekkere rustdag.. Niemand drijft je... toch?.
    Deze reis doe je maar een keer, dan moet je er ook van genieten.
    Heel veel success samen met het vervolg van jullie avontuur.
  8. Ria:
    28 mei 2015
    Sterkte, Marinus en dus ook Greetje!
    Hopelijk knapt je schouder weer goed op, zodat jullie morgen weer vedan [Twents!?] kunnen.
  9. Herma:
    28 mei 2015
    jullie zien wel veel, maar ik vind het wel een hele grote uitdaging geniet lekker van de rust dag en veel plezier in het mooie Venetie groetjes Herma
  10. Nanny en Jan:
    29 mei 2015
    Hi, trouwen van Jasper en Marte is (verassing) geslaagd. Ze hebben er een mooi feest van gemaakt, met alle Noorse en Nederlandse weersinvloeden, en een prachtige regenboog als afsluiting. Dat laatste was wel in Best. We hebben een fotootje gestuurd van het getrouwde stel via Whatsapp. Dat was het eenvoudigste.
    Groetjes en veel plezier in Venetie.