Dag 22 / 23/ 24 ( 28 - 30 mei )

30 mei 2015 - Oriago, Italië

Dag 22: Rust / wasdag
Zoal al aan gegeven vandaag gebruikt om uit te rusten en de smerige was te doen. Verder boodschappen gedaan in Mira, gekeken waar de bushalte is voor morgen als we naar Venetie gaan. De rest van de dag doorgebracht aan het zwembad.

Dag 23: Venetie
Vanmorgen om 8.45 uur lopend vertrokken naar de bushalte waar de bus naar Venetie om 9.14 uur zou vertrekken. Voor mensen die ervaringen met Italianen hebben, ze zijn altijd te laat, dus ook de bus. Desondanks waren om 10 uur in Venetie. Een indrukwekkende stad zoals we het uit films kennen, met de kanalen, de gondels, de kerken. Het meest imponerend vonden wij de St. Marco Basiliek met het plein. Verder is het dankzij de vele toeristen zeer commercieel met vele honderden winkeltjes, restaurantjes en kraampjes. En soms dacht je in Hengelo in het winkelcentrum Hasselo te zijn waar de Poolse accordeonist zijn valse deuntjes zat te spelen.
Maar de hele entourage van kleurrijke gebouwen mede dankzij het schitterende weer maakte een geweldige indruk.

Dag 24: Extra rustdag
We hebben besloten vandaag ook nog een extra rustdag in te plannen. Het is prachtig weer en we kunnen ons aan het zwembad voorbereiden op de dag van morgen.
Gisteren kwamen er Nederlanders aan op de camping die ons vertelden dat de camping in Papozze gesloten is, laat dit nou net ons reisdoel zijn. De volgende camping is in Ferrara circa 60 km. verderop. Dit betekent dan 130 km. fietsen. We zoeken vandaag uit of er nog een alternatief is.

Statistiek :
Zie dag 21

1. Annet Krabbenbos:
    30 mei 2015
    Fijn, enkele dagen genieten. Achteraf maar goed ook, anders waren jullie voor niets naar de volgende camping gefietst en dat was dan heel vervelend geweest. Nu kun je nog een alternatief bedenken, succes!!
  2. Astrid:
    30 mei 2015
    Inderdaad erg handig dat jullie die mensen tegen kwamen... Jullie zijn al een mooi eind opweg!
    Succes!
  3. Aafke en Rob:
    30 mei 2015
    Extra dag rust is denk ik welkom.
    Vooral als ik de berichten over de elastiekjes van Marinus lees.
    Lekker aan het zwembad dat kunnen we hier in Hengelo wel vergeten.
    Jullie einddoel komt in zicht dus neem lekker de tijd.
    Groeten uit een nat en dan weer zonnig Hengelo.
    Aafke en Rob.
  4. Jaap en Carla:
    30 mei 2015
    Nog even er flink aan trekken dus, maar het eind is in zicht.
    Komen net terug van weekje Toscane met hele familie. Weer ervaren hoe geweldig de Italiaanse natuur, cultuur en gastronomie zijn!
    Alleen.... daar nog nooit een meter gefietst !!:-)
  5. Joke kok:
    30 mei 2015
    Lekker toch,een paar dagen rust.kun je straks weer lekker fris op de fiets.nog even en dan hebben jullie het doel bereikt.knap hoor.tot schrijfs en een dikke knuffel.
  6. Herma:
    31 mei 2015
    een extra rust dag is wel lekker.geniet maar van de zon en het zwembad. daar is het hier geen weer voor.veel succes met het laatste stuk groetjes Herma