Dag 25: ( 31mei 2015 ) Oriago - Adria - Ferrara

31 mei 2015 - Ferrara, Italië

Na de prachtige dag van gisteren werden we vannacht om 03.30 uur gewekt door getik op de tent, het regende, daarna toch weer ingeslapen en tegen 6 uur wakker geworden het was droog. Toen we buiten kwamen was het zwaar bewolkt, de spullen ingepakt inclusief de natte tent. Toen we tegen 7.30 weg fietsten was het nog steeds droog, maar na 3 km. begon het te plensen en waren we tot op het vel nat. Na 3 kwartier werd het langzaam droog en werd het steeds zonniger en de weergoden waren ons verder goed gezind met een redelijke wind in de rug fietsten we de route. Zoals gisteren al aangegeven was er een camping gesloten en hebben we geen alternatief kunnen vinden vandaar dat de tocht van vandaag km. lang was. Verder valt er over het landschap waar we door zijn gereden weinig bijzonders te melden, het was net Nederland, akkers met graan, mais, sloten en gemalen. Kortom een beetje saai. Na 80 km.door deze Po vlakte te hebben gereden zagen we de rivier de Po dan eindelijk.

Statistiek :
Afgelegde afstand : 136 km.
Aantal gefietste uren : 7 uur en 2 minuten
Gemiddelde snelheid : 19.2 km. / uur
Totaal afgelegde afstand : 1782 km.

1. Nanny en Jan:
    31 mei 2015
    Wat een verre tocht vandaag en zo'n verschil met al die bergen, die jullie al overwonnen hebben. Toch vind ik deze afstand ook wel een hele prestatie.
  2. Herman brand:
    31 mei 2015
    Dit was een lange etappe
    gelukkig werd het weer beter
    goed gedaan
    Veel succes verder
    Groeten
    Herman
  3. Annet Krabbenbos:
    31 mei 2015
    Ik dacht dat het al mooi opschiet naar Rome, maar als ik de kaart bekijk, moeten jullie nog wel even. Het is wel een geweldige prestatie die jullie leveren, ik doe het jullie niet na, maar dat wisten jullie al. Hoop echt dat de weergoden jullie nu wat beters gunnen, want al dat water en aanverwant is niet echt leuk. Succes!!
  4. Frank:
    1 juni 2015
    Chapeau voor de 136 gereden kilometers en dat met zo'n begin van de dag.
    Maar goed dag jullie 2 rustdagen hadden :)